Фотографският проект на Росина Пенчева „Дом на културата – визуално съхранение“ вдъхнови българския композитор Димитър Пенчев, който живее и работи в Канада, да напише музика към него.
Димитър Пенчев е известен в театралните среди в България с двете си номинации за Аскеер като при втората печели наградата за „Епични времена“ по Йордан Радичков в Пазарджишкия театър.
Днес Димитър Пенчев живее в Торонто, където работи като композитор на театрална и филмова музика и интердисциплинарен артист. Димитър продължава успешно и кариерата си на концертен пианист и е изключително търсен като камерен музикант и изпълнител на класическа и съвременна музика. В момента той работи над втория си солов албум, „Отправни точки“.
Двамата творци – Димитър и Росина, се познават от 2013 г., когато в същата сграда на Дом на културата в Габрово, са поканени от режисьора Петринел Гочев за съвместна работа по спектакъла Ромео и Жулиета на Драматичния театър. Тогава Димитър се завръща от Канада, за да напише музиката към представлението, а Росина заснема творческия процес на екипа (репетициите). Тя е толкова вдъхновена от възможността да улови раждането на една творба, че това формира, занапред, посоката и темата на документалната ѝ фотографска работа.
Росина Пенчева е фотограф с интерес и отношение към културното наследство. Дълги години е работила за регионалния етнографски музей „Етър“ Габрово и е посланик на Homo Faber – инициатива за творчество и занаяти на швейцарската фондация „Микеланджело“. Документалните ѝ проекти проследяват, понякога с години, работата на различни артисти и занаятчии, в моментите, когато се ражда тяхното творчество.
С проекта „Дом на културата – визуално съхранение“ Росина успява да обедини архитектурно наследство, съвременна музика, видео и фотография, за да създаде визуален архив на автентичния интериор на една от знаковите сгради в родния й град Габрово – Дома на културата „Емануил Манолов“, строена през 1964 г., по проект на знаменития архитект Карл Кандулков, преди сградата да бъде ремонтирана.